PROTECCIÓ DEL PATRIMONI CULTURAL IMMOBLE, LA: GUIA PER A L'ELABORACIÓ DELS CATÀLEGS MUNICIPALS DE BÉNS PROTEGITS

Rius, C. (Director) / Vicente, C. (Director) / Diputació de Barcelona. Àrea de Cultura. Oficina d (Editor)

978-84-9803-347-2

Colección:
Documents de Treball
Serie:
Recursos Culturals, 10

Des de la Constitució i l'Estatut de Catalunya fins a les lleis de règim local, tot el cos legislatiu vigent sobre patrimoni cultural, tant a nivell català com estatal, estableix, per part dels poders públics, el dret genèric de protegir els béns que hi pertanyin, encara que no estiguin inclosos específicament en alguna figura legal.La necessitat de dotar d'instruments els municipis per tal de protegir i dinamitzar el patrimoni ha estat un dels objectius de l'Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona. Aquesta guia persegueix subministrar als ajuntaments una eina amb la que puguin prendre les mesures adients per a la protecció del patrimoni local immoble dels municipis, la qual ajudarà a la seva conservació, gestió i difusió.