ESCOLA, OCI I JOVES D'ORIGEN MAGRIBÍ: EL SENTIT DE LA INSERCIÓ SOCIAL DE LES SEGONES GENERACIONS DE FAMÍLIES IMMIGRADES: EL CAS DE MATARÓ

Catalán
Autoría
Alegre, M.À. (Autor) / Herrera, D. (Autor)

978-84-7794-679-3

Colección:
Materials de joventut, 14

Amb quina legitimitat continuem anomenant els fills i les filles de famílies estrangeres "immigrants de segona generació", com si la condició d'immigrant s'heretés? Si pretenem que la descendència d'aquestes famílies pugui arribar a formar part integrant de la nostra societat cal que els considerem d'igual a igual amb la joventut autòctona. En altres paraules, cal que aquestes persones puguin disposar de l'autonomia de saber-se quelcom més que una mera extensió generacional d'una cultura ancestral que sovint desconeixen i que, en qualsevol cas, no acostumen a voler-la preservar a costa de quedar totalment segregats de l'espai social juvenil que estructura la societat autòctona. Emmenar-los a format part eternament d'una determinada pertinença etnicofamiliar suposa fer un flac favor al drets dels nois i les noies d'origen magribí de ser, simplement, "joves".