SAM: SUPORT A LA GESTIÓ AMBIENTAL D'ACTIVITATS EN EL MUNICIPI, NÚM. 12 (JULIOL, 2005). PRESENT I FUTUR DE L'ENERGIA
Butlletí o revista

Catalán
Diputació de Barcelona. Àrea de Medi Ambient (Autor) / Cucurull, D. (Director) / Fuentes, S. (Director)

978-84-9803-055-6

SAM, 12

Aquest nou SAM 12 aborda l'àmbit de l'energia. D'entrada, la pluralitat d'opinions expressades en aquest número es reflecteix en punts de vista no coincidents i, de vegades contradictoris, la qual cosa vol dir, entre altres coses, que el lector haurà d'abordar la seva pròpia opinió. D'una banda, per exemple, l'article de Roberto Bermejo ens dibuixa un escenari proper d'esgotament de petroli i recursos energètics i, en canvi, Maria Alfayate comenta que la UE continuarà consumint combustibles fòssils més enllà de l'any 2030. D'altra banda, l'operador estatal del mercat energètic d'OMEL destaca la necessitat d'una interconnexió amb França, mentre que Joan Oliva, des de Perpinyà, argumenta en contra les línies d'alta tensió que hi ha previst que travessin els Pirineus. La revista també ha convidat els experts a desenvolupar articles sobre les alternatives del transport amb combustibles fòssils, com poden ser el biogàs, el biodièsel, el gas natural i l'hidrogen. Hi ha també un article dedicat als pioners espanyols d'energies renovables i del fet que, el 1885, el català Joseph Barrufet va provar, a Barcelona, a la platja de la Mar Bella, un enginy capaç d'aprofitar l'energia maremotriu anomenat 'marmotor barrufet'. Aquest número, doncs, es tracta d'un compendi exhaustiu d'articles que de ben segur us ajudaran a visualitzar la complexitat del món de l'energia i us donaran arguments per tendir cap a una nova cultura de l'energia.

Otros libros del autor