ANÀLISI DE L'IMPACTE DEL FONS ESTATAL D'INVERSIÓ LOCAL: ESPANYA, CATALUNYA I PROVÍNCIA DE BARCELONA

978-84-9803-398-4
Estudis
Serie:
Govern Local, 16
Materias:
Administración pública, Finanzas públicas. Impuestos

El Fons Estatal d'Inversió Local (FEIL) ha estat un dels fons habilitats pel govern espanyol l'any 2009 per tal de reactivar l'activitat econòmica i per generar ocupació. Tant per la dimensió de la mesura (8.000 milions d'euros i gairebé 31.000 actuacions) com pel seu abast (8.007 municipis espanyols) ha estat un instrument potent i de gran impacte a nivell municipal. Precisament aquest impacte és el que s'ha intentat analitzar i estudiar en la Direcció de l'Observatori Econòmic Local des d'un vessant objectiu i crític i es presenta en aquesta publicació. En concret l'anàlisi es divideix en tres apartats molt diferenciats: el primer fa referència a l'impacte del FEIL a Espanya, el segon se centra en la comunitat de Catalunya i el tercer en la província de Barcelona. En el CD adjunt es fa l'anàlisi de l'impacte del FEIL en cadascuna de les comunitats autònomes. En tots els casos s'estudia la distribució territorial i per trams de població, l'impacte sobre els pressupostos municipals, la destinació dels recursos del FEIL, l'impacte sobre el mercat de treball i sobre la despesa generada en els municipis.

Notas

Contingut del CD: Análisis del impacto del fondo estatal de inversión local: España y comunidades autónomas.
CONTINGUT: CD