SEU DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA A LA CASA SERRA, LA: HISTÒRIA, CIUTAT I ARQUITECTURA

Graus, Ramon (Autor) / Rosell, J. (Autor) / Martín Nieva, H. (Autor)

978-84-9803-647-3

Vint-i-cinc anys després del trasllat de la seva seu a la Casa Serra, el 1987, la Diputació de Barcelona es complau a presentar un volum acurat i minuciós que aborda la història i les qualitats artístiques d'aquest edifici tan representatiu de l'arquitectura modernista.Les vicissituds de la Casa Serra tenen un punt de mirall de l'atzarosa trajectòria de la societat catalana durant l'últim segle: no va arribar a complir la seva funció inicial d'allotjar l'acabalada família burgesa que n'era propietària, i amb el pas del temps va acollir una escola, i de manera provisional, un centre hospitalari. Després va córrer el risc de desaparèixer sota la piqueta del 'desarrollisme' franquista i devem a la mobilització popular i a diversos estaments professionals que no acabés enderrocada.

Articles relacionats