- Editorial:
- 7 Editores (MAD)
- ISBN:
- 978-84-142-7253-4
- Any d'edició:
- 2023
- Pàgines:
- 220
MAD i Xaloc Oposicions us ofereixen una nova edició del temari de Audició i Llenguatge per a l accés al cos de Mestres segons el programa oficial vigent. En aquest volum incloem els tretze primers temes, elaborats tenint en compte la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d Educació (LOMLOE), el Decret 175/2022, de 27 de setembre, d ordenació dels ensenyaments de l educació bàsica i el Decret 21/2023, de 7 de febrer, d ordenació dels ensenyaments de l educació infantil.
Tots els temes han estat redactats amb profunditat i rigor per assegurar una preparació eficaç i completa i, tot atenent als criteris establerts, a més del desenvolupament dels continguts responent fidelment els epígrafs, inclouen índex, introducció, conclusió, glossari, esquema i bibliografia especialitzada.
Tema 1. L evolució de l educació especial a Europa en les últimes dècades: de la institucionalització i del model clínic a la normalització de serveis i al model pedagògic
Tema 2. L educació especial en el marc de la LOGSE. El seu desenvolupament normatiu. El concepte d alumnes amb necessitats educatives especials
Tema 3. El procés d identificació i de valoració de les necessitats educatives especials dels alumnes i la seva relació amb el currículum. Decisions d escolarització
Tema 4. El centre ordinari i la resposta a les necessitats especials dels alumnes. El projecte educatiu i el projecte curricular en relació amb aquests alumnes. Les adaptacions curriculars
Tema 5. El centre específic d educació especial. Característiques del projecte educatiu i del projecte curricular: referents bàsics i criteris per a la seva elaboració
Tema 6. Els recursos materials i personals per a l atenció de l alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. Recursos de l escola. Recursos externs a l escola. Col·laboració entre serveis específics i serveis ordinaris
Tema 7. Conceptes bàsics sobre la comunicació i el llenguatge. Adquisició i desenvolupament de la comunicació i el llenguatge i la seva relació amb el pensament social i afectiu
Tema 8. Bases anatòmiques, fisiològiques i neurològiques del llenguatge. Processos de codificació i descodificació lingüística. Descripció i anàlisi dels components del llenguatge
Tema 9. Característiques del llenguatge dels alumnes d educació infantil i primària. Alteracions del llenguatge més freqüents en aquestes etapes educatives. Actuacions preventives
Tema 10. Sistemes alternatius i augmentatius de comunicació. El procés d avaluació i presa de dedicions relacionat amb els sistemes alternatius. El procés d intervenció
Tema 11. Les necessitats educatives especials dels alumnes amb deficiència auditiva. Aspectes diferencials en el desenvolupament de la comunicació i el llenguatge
Tema 12. Identificació de les necessitats educatives especials dels alumnes amb deficiència auditiva. Sistemes de detecció del dèficit auditiu
Tema 13. La intervenció del mestre d audició i llenguatge amb els alumnes amb deficiència auditiva. Criteris per a l elaboració d adaptacions curriculars. Ajudes tècniques per a la comunicació: tipus i criteris d utilització
Altres llibres de la matèria
Subscriu-te al butlletí per a estar informat de les novetats editorials de la Llibreria de la Diputació
T’interessa un tema específic? Coneix-ne els destacats