Avinyó. Restauració de la Torre dels Soldats
Llibre d'impressió a demanda

Avinyó. Restauració de la Torre dels Soldats

Català
Fierro, Javier (Autor) / Vilaseca, Eudald (Autor) / Martín, Estefanía (Autor) / Sanz, Jose Luís (Autor)

La torre dels Soldats d'Avinyó va ser construïda l'any 1852 i formava part de la línia de telegrafia òptica que comunicava Manresa amb Vic a través de la transmissió de missatges militars codificats i de lectura òptica. Va ser declarada Bé Cultural d'Interès Nacional el 22 d'abril de 1949 i Bé d'Interès Cultural el 8 de novembre de 1988. És de propietat particular i disposa d'un conveni de cessió amb l'Ajuntament.

El Servei de Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona va iniciar el suport tècnic i econòmic envers el monuments a petició municipal, tot realitzant al llarg dels anys diverses intervencions que produïren la documentació següent: el Pla Director, la Memòria valorada dels treballs de consolidació de la torre dels Soldats d'Avinyó i el Projecte de recuperació i adequació a la vista de la torre dels Soldats d'Avinyó.

Articles relacionats